28 Mart 2014 Cuma

Sinema Keyfimiz # 19-20


Bu gün Cuma günlerden sinema, aslında bu yazımı yazmıştım tam yayınlayacakken sildim bravo bana… şimdi oturdum her şeyi en baştan alıyorum, moralim de bozuk bu gün annem Eskişehir’e geri dönüyor :( sabah vedalaştık, keşke hep yanımda olsa  onları çok özlüyorum ….

Aslında diğer yazımda film fragmanları vardı malum youtube’dan eklemiştim ancak gelen yasakla zaten açılmıyordu ( bundan önce de bir çok yazımda youtube’dan müzik, video falan koymuştum DNS ayarlarını değiştirmeyenler artık onları göremeyecekler yayınlarımın içine de edildi böylece….) dailymotion’dan code kopyalayım derken komple yazıyı da sildim….

bu haftanın filmleri



Hükümet Kadın 2

İlk filmimizi eşim, ben ve annem beraber izledik. Benim için büyük hayal kırıklığı oldu sandım ki 1.ci’de verilen mesaj yani darbe dönemini anlatacaklar ama öyle olmadı Xate, Aziz Veysel’in yasaklı kitaplardan içeri alınması sonucunda başkanlık seçimlerini kendi yapmak durumunda kaldı ana konu bu yani darbe falan yok, evet güzel eğlenceli bir film ama o kadar aslında yapılmasaymış da olurmuş…

Hükümet Kadın 2

Oyuncularda değişiklik yok, Faruk ve Fehime benim en komik bulduğum karakterler yine var. Faruk rolünün CHP’den aday olması da ayrıca garibime gitti, şimdi Faruk yalancı kaypak adamın biri ve CHP’den aday neden filmde en sevmediğim şey de bu oldu.
Hükümet Kadın 2 oyuncu

Malum youtubedan fragman eklemedim çünkü herkes de açılmıyor haydi o zaman izlemek için tık tık yapıyoruz.

He birde filmde Ankara’dan gelen bir mektup sahnesi var, adamlar korkudan zarfı teslim almaya açmaya korkuyor ??  Doğuya hiç gitmedim, yakınımda doğudan gelen kimse yok orada ne yaşanılıyor sadece tv’de gösterilen yada okuduklarım kadar biliyorum.. ama bir mektubun bile kendilerine zarar vereceğini düşünüyorlar ilginç ?!


Dövüş Kulübü | Fight Club

İkinci film ise yıllardır izlemeye direndiğim ama sonunda fildişindenkule’de görüp izleyeyim artık dediğim bir yapım oldu.
fight club

Filme geçmeden önce çok büyük hayallerim vardı, yıllardır izlememiştim ve meraklanmıştım taaaa  ki eşime nasıl güzel miydi dememle başladı her şey ve 5 sn içinde tüm hayallerim söndü.. Kendisine çok teşekkür ederim söylediği ilk şey filmin sonu oldu !! Pes yaniii dedim o güldü tabi ama ben hiç gülmediiiiiiim J

Filmin girişini çok sevdim beynin içinde dolaşıyoruz matrix gibiydi bir nevi, ayrıca müziğini de çok sevdim bir ara indirip telefon melodisi yaparım ben bunu J

dövüş kulübü oyuncu

Oyunculara bakalım, hee bu arada giyim tarzları bana çok tuhaf geldi 90’lar da sanki yaşamamışım böyle miydik gerçekten J Marla sizce de Johnny Depp Makas Eller’deki karakterin aynısı değil mi J

Filmden ne anladığıma gelirsek ( cümleyi toparlayabilirsem anlatacağım ) insanların sevmedikleri işlerde çalışmak zorunda oldukları, mutsuz ve tüketim çılgınlığının ortasında depişen eşekler olduğumuz konusu işlenmiş sanırım J

Özellikle sabun yapımı, kadınların liposuction yağlarının geri kullanımıyla tekrar bu tüketici hastası kadınlara tekrar sunuluyor burada bir mesaj var belli ki !

Aynı şekilde gökdelenler bildiğiniz gibi güç ve parayı temsil ediyor, son sahnede bu gökdelenlerin yıkılışı bu iktidarın alt üst edildiğinin bir göstergesi bence.


Görsel buradan alındı.

Ve kahramanımız mutsuz, bir şeylerin ters gittiğinin farkında zayıf bir karakter ve kendince bulduğu çözüm ise olmak istediği güçlü, akıllı bir adama dönüşmek..

Bunlar benim yorumlarım ama sanıyorum filmi birkaç daha izleyerek daha farklı sonuçlar çıkaracağım J

İzlemek için tık tık 

Filmde ev sevdiğim replikler de şunlar sanırım biliyorsunuz J

Dövüş Kulübü’nün birinci kuralı… Dövüş Kulübü hakkında konuşmayacaksınız.
Dövüş Kulübü’nün ikinci kuralı… Dövüş Kulübü hakkında KONUŞMAYACAKSINIZ.
Dövüş Kulübü’nün üçüncü kuralı… Birisi dur derse ya da sakatlanırsa kavga biter.
Dördüncü kural… Sadece iki kişi dövüşür.
Beşinci kural… Her sefer sadece bir dövüş olur.
Altıncı kural… Tişört yok, ayakkabı yok.
Yedinci kural… Dövüş sürebildiğince uzun sürer.
Sekizinci ve son kural… Eğer bu Dövüş Kulübü’nde ilk gecenizse, dövüşeceksiniz.

Evet ilk yazım daha uzundu filmi izleyip hemen yazmıştım aklımda bunlar kaldı J
Sizlerin filmler hakkında ki yorumlarınızı ve Fight Club tarzı film önerilerinizi bekliyorum J


13 yorum :

  1. Hazel'ciğim Dövüş Klübünü yıllar önce izlemiştim ama nedense beğenmedim, sanırım zevk, renk meselesi:))bana hiç hitap etmedi. Hükümet Kadın'a gelince eski Yeşilçam filmlerini bayıla bayıla hem de kaçıncı kez izliyorum ama yeniler sıkıyor, ne esprilerine gülüyorum, ne bir şey. Bilmiyorum çok sıkıcı hiç sarmıyor beni. Belki de Demet Akbağ yüzündendir oldumolası itici gelir bana, hiç sevemedim....pkk yalakası iki kardeş var ya Yılmaz Erdoğan ve öteki (adını unuttum) sürekli onlarla birlikte film yapmasındandır belki...bilemiyorum...
    Ama tanıtımlar için teşekkürler:)
    güzel bir hafta sonu diliyorum
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. D.A dediğiniz gibi soğuk bir kadın bence de bende çoook hayranı sayılmam ama ortalıkta oyuncuyum diye gezenlerden çok daha iyi hakkını vereyim ama Y.E'nın neredeyse izleme rekoru kıran bütün projelerinde var ... (Mustafa kardeşi) Bende güzel ve yasaksız bir hafta sonu dilerim :))

      Sil
  2. Fightclub gerçekten çok etkileyici bir filmdi. Tam bir klasik!
    Eski film izlemeyi severim dersen sana şiddetle "Metropolis"i tavsiye ederim. Çok etkileneceğini düşünüyor.
    (İzlersen yorumlarını lütfen paylaş, çok merak ederim çünkü)

    Hükümet Kadın'ı ne bileyim ben pek sevemedim. Tamam bazı mesajlar barındırıyor ama çok sıkıldım izlerken.

    Bu arada umarın en yakın zamanda tekrar görüşürsünüz can anneciğinle. Anne özlemi bambaşka birşey...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. wooow inceledim şimdi bilim kurgu, aksiyon ve dram var hafta sonu programımda ilk yerini aldı bile teşekkürler :))
      İnşallah anneciğim ve babacığım onlardan ayrı yaşamak çok zormuş ki üniversiteyi 5 yıl ayrı geçirdim ama şimdi bir ömür ayrıyız :( keşke yanımda olsalarmış ...

      Sil
  3. Allah kavuştursun canım, Hükümet kadını hiç izlemedim, çekmedi beni nedense
    Fight club'ı ilk izlediğimde sevmemiştim tekrar tekrar izleyince yakaladım içindeki felsefeyi:)
    Anne-babadan ayrı olmak zordur gerçekten, işte o yüzden bitmiyor depresyonum, ikisi de yok artık :(

    YanıtlaSil
  4. Fight Club candır :))) Bende tavsiye ediyim malum mesleğim (ukalalık yaparmışım :) ) Arkadaşımın Evi Nerede? -Abbas Kiyarüstemi izle bah, tür olarak farklı ama iyidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmleri izlemedim merak ettim :)) F.C güzelmiş ama herkese hitap etmeyecek tarzda bence .

      Sil
  5. Fight club'ın eleştrisi tüketim toplumuna. Birçok efsane repliği vardır. Hayat görüşümüze göre de filmi beğenip beğenmemek değişebiliyor. Tabi sonunu önceden öğrenmen kötü olmuş. Bu arada hiç aklıma gelmemişti ama okuyunca dank etti, müthiş tespit: gerçekten Marla ne kadar benziyor Makas Eller'e :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marla'yı neden öyle tuhaf bir tip yaptılar anlamadım gitti zaten :)) Eve sonunu bilmeseydim çok farklı bir bakış açım olabilirdi ^.^

      Sil
    2. Marla normal bir tip olsa Edward'la işe ne :D

      Sil
  6. Dövüş Kulübü'nü gerçekten çok küçükken, mini mini bir çocukken izlemiştim :)) ve tek hatırladığım da dövüş kulübünün kuralları.. Film nadir izlerim, aslında çok izlemek istiyorum.. Neden vakit ayırmıyorum şuan bende bilmiyorum ama yazını okuduktan sonra bu filmi tekrar izlemeye karar verdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film izlemek ayrı bir keyif benim için zamanım olsa her gün bir film izlerim çok seviyorum :)) sevdiğin tarzı bulduktan sonra film izleyeceğini düşünüyorum :)

      Sil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie