14 Mart 2014 Cuma

Sinema Keyfimiz # 15-16

Merhaba sinemaseverler,


Geçen haftanın izlenen filmlerinden seçim yapmak zorunda kaldım yoksa acayip uzun bir yazı olacaktı. Hızlıca geçelim;

I, Frankenstein Frankenstein: Ölümsüzlerin Savaşı

Fantastik, bilim kurgu ve gerilim sınıfına giren bu yapım için çok heveslenmiştim ama ne yazık ki bence sınıfta kaldı. Makyaj, kostüm kısacası görsellik tamamdır ama ne oldu bir anda bitti bana oldukça kısa geldi sanki konuyu bir yerde toparlayamamaktan korkup hemen bitirmişler gibi belki de bana öyle geldi….

i frankenstein 2014

Bill Nighy, Karanliklar ülkesi Lycanlarin yükselisi’nde ki “Viktor” benim için her zaman bu karakterde kalacak bir oyuncu başkası kesinlikle oynayamazdı o rolü J bu filmde de yine kötü taraf Prens Naberius ….

frankenstein ölümsüzlerin savaşı oyuncu
Görsel buradan derlenmiştir.

i frankenstein 2014 movie
Görsel buradanderlenmiştir.

Gelelim esas oğlana, şimdi filmde bir çok cesetten meydana geldiği bilinen şu adamın fiziğine bir kez daha bakalım ve orada kalalım bence yani inandırıcı olmamak için ancak bu kadar uğraşılır bu ceset haliyse daha da bişi demiyorum J

frankenstein

Film klasik iyiler ve kötüler arasında geçen savaşta arada kalan “Frankiyi” konu alıyor izlenebilir ama çok bir şey beklemeyin derim….

­_______________________________________________________

12 Years a Slave | 12 Yıllık Esaret 

2014 yılı en iyi film Oscar’ını aldığını bilmeyen duymayan yoktur. Biyografi, dram ve tarih türüne ev sahipliği yapan gerçek bir yaşam öyküsü. Aslında film şimdiki yüzyıla da gönderme yapıyor denilebilir çünkü ABD’de hala siyahi beyaz ayrımı yapılıyor !

12 years a slave

Görsel buradan alınmıştır.



Solomon’un özgürlüğü bir gecede elinden alınır ve 12 yıl sonra bir mektup sayesinde geri verilir. Filmi izlerken nasıl olur da insanlar tüm bu işkencelere karşı birlik olamazlar yada bu işkenceleri yapanlar nasıl vahşi insanlar diye düşünmeden duramıyorsunuz !

*Kanat Akkaya’nın yazısını okumanızı öneririm. Tık Tık

Filmde beni hatta neredeyse tüm izleyenlerin etkilendiği repliklerden birisi de sanırım şu;
“Ben hayatta kalmak istemiyorum, yaşamak istiyorum

12-Years-a-Slave-Hanging-Scene
Görsel buradan alınmıştır.

Filmde ilgimi çeken anlardan biri Solomon’un ağaçta asılı ölümle mücadele ederken saatlerce ama saatlerce arka tarafta diğer kölelerin onu görmezden geldikleri bölüm, sanki orada biri yokmuş gibi davranmaları çocukların oyun oynamaya devam etmeleri … anlam veremediğim özel anlardan biriydi…

Görsel buradan alınmıştır.



Aklımda yer eden bir yerde Patsey’in sabun almak için çiftlikten kaçması sonrası yediği kırbaç sahnesi … Sadist çiftlik sahibi ve karısının kölelere işkence ettikleri, hatta Edwin’in tecavüz sahnesi ve taciz ederken de dini kullanması (aslında bir yerlerden tanıdık geliyor!)...
 Özel filmlerden biri olan 12 Years a Slave mutlaka film arşivinizde olması gereken yapımlardan, umarım izleme şansınız olur.


Görüşmek üzere;

5 yorum :

  1. Çok etkileyici anlatmışsın "12 Yıllık Esaret"i...
    Herkesin izlemesi gereken bir film kesinlikle!

    *Frankenstein izleme listemde. Yazından sonra beklentim çok yüksek olmayacak :(

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. *Frankenstein beğenenleri de varmış kötü değil kesinlikle ama hemen bitti yahuuu :)

      Sil
  2. Frankenstein'a brrrrrr diyerek ürpererek okudum:))))çocukken korku magazin dergisi vardı, onyıllardır yok...(1965-70 arasında)sanırım sonra kalktı,çizimleri çok kaliteli ama tabii siyah-beyaz bir dergiydi yabancı kaynaklıydı Türkçe'ye çevrilmişti korkmadan o vampir, Frankenstein, Drakula çizgi romanlarını okurdum şimdi yaşımdan ötürü herhalde korku filmlerine bakamıyorum:))))

    12 Yıllık Esaret'in methini çok duydum mutlaka izleyeceğim, sinemada kaçırdım sanırım şu an yok bitmiştir ben de internetten bakarım artık, kendi yazılarım, evin işi gücü, kedinin maması, kumu derken akşam oluyor aklımda kalmıyor ta ki, bak senin tanımında yeniden görüp aklıma gelene kadar!:)) konusu harikaymış bu tür filmleri çok çok severim, gençken benzer bir dizi film vardı Kökler diye televizyonda bir yıl filan izlemiştik...kölelere yapılanları...
    köleler kendi gibi köle olanlara yapılanlara sessiz kalırsa kölelik bitmez ...
    sağol canım, eline sağlık...
    Bücürük'le sevgilerimizi bıraktık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korku filmleri benim en sevdiğim tür :) korksam da izliyorum ama özellikle bizim yapımlar var ya cinli minli onlardan çok etkileniyorum Ozan olmadan izleyemem gerçi oda bakmıyor ama yanımda biri olsun yeter :))
      12 yıllık esareti bende netten izledim :// beğenmeyen arkadaşlar da oldu herkese göre değişiyor...ama yazılarınızı o kadar güzel ve araştırarak yazıyorsunuz ki ben olsam başka blogları bile takip etmeye zaman bulamam :) Bücürüğe de kocaman öpücük patilerini ısırdım nuuum numm numm ^.^

      Sil
  3. Sağlam filmleri seçmişsiniz :)))

    YanıtlaSil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie