5 Ağustos 2014 Salı

Gary Small | Bir Psikiyatristin Not Defteri

Yoğun iş tempolu bir İstanbul sabahından merhaba sevgili okuyucum J
  ♥♥♥ 
Tatilden döndükten sonra yazılarımı toparlamaya başlıyorum. Tatil demek dinlenmek demek tabi ki, instagram haricinde çok fazla internetle işim olmadı biraz ara verdim sanal dünyaya. Deniz kıyısında olup elimde telefonla zırt pırt oynamak yerine Didim’den aldığım NTV yayınlarına ait Bir Psikiyatristin Not Defteri adlı kitabı okudum. Bu yazımda da onun üzerine J

Bir Psikiyatristin Not Defteri

Bir Psikiyatrisin Not Defteri | Other Side Of The Couch

Psikiyatri - Psikanalizpsikolojitoplum psikolojisi türlerine ev sahipliği yapan kitap öyle sandığınız tıbbi terimleri içeren bir kitap değil. Tabi ki haliyle var ama öyle sizi yormuyor en azıdan beni yormadı. Okuması oldukça rahat ve akıcı.

Gerçek hikayelerden oluşan bu kitap tabiî ki hasta gizliliğini korumak için biraz değiştirilmiş. Ancak vakalar gerçekten ilginç. Yazarın gerçek bir psikiyatrist olması ve asistanlığından uzmanlığa giden yolda başına geçen ilginç olaylara karşı gösterdiği tutum doktorların da birer insan olduğu ve hata yapabileceğini gösteriyor.

Kitabı okurken acaba bu vakalarla ben karşılaşsam ne tepki verirdim diye düşünmeden edemedim. Çoğu okuyucu sıkıcı ve vasat bir kitap diye yorumlamış sanırım bu tarz kitaplar biraz da ilgi alanı meselesi. Psikolojiye az da olsa bir merakınız varsa ben beğeneceğinizi düşünüyorum.

Olumsuz sayılacak aklıma gelen tek şey belki hastalara ait vakaların iyileşme sürecinden çok, doktorun bu süreçte nasıl bir bilgi birikimi sağladığı ve nasıl kendini geliştirdiği oldu. 
Ben bir solukta okudum ve beğendim.
Sizin yorumlarınızı merak ediyorum nasıl buldunuz en sevdiğiniz hikaye hangisi oldu yorumlarınızı bekliyorum ^.^

23 yorum :

  1. Valla çok ilgimi çeker bu tür kitaplar, niye olduğuna uzun uzun girmeyeyim:)))
    o yüzden ben de alıp okumaya karar verdim.
    Tanıttığın için teşekkürler Hazel'im

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tayyip'İn kişilik analizi yazınızdan yola çıkarak az çok tahmin edebiliyorum :))
      Beğenmene sevindim ablacım umarım okuyunca da fikrin değişmez :)

      Sil
  2. Merhaba,ben de çok beğenerek okudum bu kitabı :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. benim de çok ilgimi çeken türden okuduğun kitap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikoloji her zaman dikkatimi çekmiştir, hatta kitabı okuduktan sonra daha da çoğaldı :) Umarım okuma şansı yakalarsın Havva :***

      Sil
  4. Okuduğumuz türlerden farklı bir tür karşımıza geldiği zaman "ben bu türü sevmem" gözüyle bakarsak zaten o kitap 1 yıl bitmez. Benim hoşuma gitmişti doğrusu değişik buluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ön yargı kesinlikle etkiliyor haklısın :)
      Birde aslında kitaplar her okuyanda değişik bir izlenim bıraktığı için yorumlara çok kulak asmadan almak gerek kiminin çok sevdiği bana uymayabiliyor yada benim tarzım bir başkasına uymuyor ... sanırım deneye yanıla kendi tarzını bulup okumaya devam ediyorsun :)

      Sil
  5. İlginç bir kitaba benziyor, merak ettim şimdi.Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek beğenmenize sevindim, umarım okuma şansınız da olur :)

      Sil
  6. ben de daha yakınlarda okuyup yazdım. hafif kitap işte. hastalar ilginçti. ama doktor hep kendini övdü yiaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa yazını görmedim deep !!
      Evet ağır bir kitap değil aman zaten olmasın kumsalda buhran geçirirdim yoksa :**

      Sil
    2. hangi kumsalda yanıyoduuunuuz :)

      Sil
    3. azıcık yandık canım sende bizi cehennem ateşine mi atıcan :P

      Sil
  7. Bende aldım bu kitabı ama henüz başlama fırsatı bulamadım :)) Bu arada.Blogunuzu blog keşif etkinliği sayesinde keşfetme fırsatı buldum ve takibe aldım :) bu etkinlik sayesinde birçok güzel blogtan haberdar oluyoruz :) Benim bloğuma da beklerim :D
    http://tasarimkaravani.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş geldin Pelin :)
      Bence ilk fırsatta okumalısın bakalım hangi hikayeyi seveceksin :)

      Sil
  8. Bende kitabı beğenenler arasındayım beni hiç sıkmadı aksine merak ederek okudum:)

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Hazel bu kitabı ben pek sevemedim nedense. halbuki psikoloji ilgimi çeken bir alandır. Ancak nedense bu kitabı okurken çok sıkıldım. Sanki olaylar kurgu izlenimi yarattı bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer kurgusal olmasaydı çoğu kişi okuyamazdı ki.. daha tıbbi bir kitap olurdu bundan yola çıkarak kurgusallaştırması bence daha çok kesime hitap etmek istemiş olmasından kaynaklanabilir:)

      Sil
  10. Merhaba,
    Beni de bu etkinliğe davet ettiğiniz için teşekkürler. Kayıdımı yaptım. Bu işe hakkını vererek yapanların kazanması dileğiyle.

    YanıtlaSil
  11. Bu kitabın beni en çok çeken yanı da gerçekliği sanırım :)
    Hala alacağım bi türlü sıra gelmiyodu ama ilk siparişte bunu alırım yazdıklarından sonra :))
    Öpüyorum kocamanından boncuk gözlüm :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seveni çok sevmeyeni de aşk ve nefret ilişkisi olmuş insanlarda :)
      umarım okuyunca amaaaan ne bu demezsin :)) bende seni öpüyorum tatlişkoo :***

      Sil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie