19 Kasım 2014 Çarşamba

Bram Stoker | The Jewel Of Seven Stars (Tılsım)

Didim tatilimizde aldığımız 6 kitaptan 3.sünü de bitirmeyi başardım. Diğer 3’ü nü Ozan kendi için almıştı. Sadece Sherlock Holmes’la ilgili olanı okudu henüz bitirmesine çok az kaldı.

Ben ise Bir Psikiyatristin Not Defterini (ki yazısı şurada), sonra geçen hafta bahsettiğim Buz’u (onunda yazısı burada) okumuş oldum.
Hemen ardından kendimi Bram Stoker’ın orijinal adı The Jewel Of Seven Stars olan dilimize Tılsım olarak çevrilmiş kitabını okudum. Bu yazımda bu kitapla ilgili olacak tabiî ki.

The Jewel Of Seven Stars |Tılsım

bram stoker tılsım hazioz

İlk basımı 1903 yılında gerçekleşmiş olan bu kitabı ofiste boş vakitlerimde okudum. Çok kısa bir süre içinde de bitti. Kolay okunur olmasının yanı sıra çevirmen hatalarının olduğu bir kitaptı bende ki versiyonu.

Kolay okunur olmasının bir sebebi benim Antik Mısır’a karşı olan ilgimde olabilir keza Antik Mısırda geçen bir efsanenin entrikalarla dolu, sürükleyici bir kurgusunu okuyorsunuz.
Beş bin yıl önce ölen bir Mısır Prensesi ve günümüz dünyasında ki diriliş deneyine dayanan bu romanı sevdiğimi söylemem gerek. 

Kimileri Bram Stoker’ın Drakula romanından sonra Tılsım’ı etkileyici bulmamış, ben buna katılmıyorum. Okuma aralarımda hadi yarın işe gideyim de devamında ne olmuş diye meraklandım, işe bir başka hevesle gittim bu hafta desem yalan olmaz J Uzun lafın kısası Mısır, tapınak ve mumya mezarları gibi konuları sevenlerin güzel vakit geçirecekleri bir roman.


bram stoker tılsım hazioz

Bu arada ben vikitaptayım. Beni oradan da takip edebilirsiniz. Okuduğum kitapları görebilirsiniz. Sizin de bir hesabınız varsa mutlaka yorum bırakın bende sizi takip edebileyim.

Vikitap takibi için tıklayın.

Evde okuduğum bir kitap var onun yeri ayrı, Müjde ablanın tavsiyesiyle aldım.
Bir sonraki kitap tanıtımım onunla ilgili olacak.
Hepinize mutlu günler dilerim.


3 yorum :

  1. Piramitler, dehlizler, mumyalar bayılırım böyle konulara, bir gün rüyamda piramit içinde dehlizlerde yürüdüğümü görmüştüm hatta brrrr diyebilirsin:))))ama korkunç bir rüya değildi hatırladığım kadarıyla. Wikipedia en baş kaynağımdır wikitapa da mutlaka bakarım, sana tavsiye ettiğim kitabı almışsın:) umarım okuduğuna değer, pişman olmazsın, mahcup olmam:) hangisiydi tabii alzheimerlı Müjde teyze unuttu bile:)))sen yazınca hatırlarım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok severim özel ilgili alanıyla ilgili bir kitap bulunca okuması çok daha eğlenceli oluyor :)
      Bahsettiğim diğer kitap İbrahim Naci Allahaısmarladık aldığıma hiç bir zaman pişman olmayacağım bir kitap :)

      Sil
    2. Aah o muydu? Sevindim Hazel'im beğenmene, çok teşekkürler )

      Sil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie